21 april 2007

Mijn tuinhuisje waait niet meer weg!

Woensdag hebben we - manlief en ik - het huisje verankerd. Naast het huisje hebben we 4 gaten geboord van een meter en de palen op 2 plaatsen met bouten bevestigd aan het huisje. We hebben wat 60x40 tegels geleend van de gemeenschappelijke stapel. Wat wegen die krengen zwaar zeg, zelfs al til je ze met z'n tweeën op. Niet waterpas, maar dat mag de pret niet drukken. Mijn huisje staat stevig, het zal niet wegdrijven of in de grond zakken na een hoosbui en een normale stom kan het ook doorstaan. Ik maak me alleen wat zorgen over de schuifdeur, die aan de bovenkant in een rail loopt, maar aan de onderkant niet. Hierdoor klappert het behoorlijk. Zoals je ziet heb ik er nu provisorisch een stuk hout voorgezet, maar dat is niet echt stevig. Adviezen zijn welkom!

Donderdag nogmaals gesproeid, het blijft maar droog. Vrijdag tussen de plantjes het onkruid weggehaald, maar aan het onkuid op de paadjes ben ik nog steeds niet toegekomen. De late aardappels heb ik aangeaard, en de ruggen van de vroege aardappels zijn een beetje verplaatst, want de aardappels begonnen naast de ruggen erdoor te komen.... de rijen waren scheef, en de ruggen recht.....of andersom, het is maar hoe je het bekijkt.

Ik heb niets meer gezaaid, maar vandaag nog wel wat foto's gemaakt van de tuin op dit moment:

spinazie close-up


aardbeien en spinazie in de bak


close-up van een aardbeiplantje met maar liefst 2! bloemen

.
aardbeien en knoflook


en ten slotte een close-up van de eerste rij wortels die is opgekomen. Wat een karwei om het onkruid tussen die jonge plantjes uit te halen!

Tot de volgende keer....

1 opmerking:

Ashleigh zei

Your tuinhuisje is wonderful! I wish I had a place to put all my tools. Right now they are lying behind the compost heap, but tomorrow I must bring them home as hopefully it will rain this week!

My potatoes have done nothing, but I'm not surprised because of the lack of rain. Your carrots look great!

I promise to email you - just been so busy!

Blogarchief