16 april 2007

global warming is geen fabeltje

en de temperaturen van de laatste dagen bewijzen dat. De laatste 4 dagen is het hier in het Zuiden van Nederland telkens boven de 25 graden gekomen. Record op record wordt gebroken. De laatste weken heb ik zoveel gieters vergoten over de jonge plantjes, dat ik nu een zwenksproeier heb gekocht.

Mijn "nieuwe" tuinhuisje is net voor het weekend op mijn tuintje gezet. Het ding moet alleen verankerd worden, want het is zo licht, dat het makkelijk kan wegwaaien. Er zitten een paar lange latten bij, die dan een kleine meter de grond in moeten en aan het huisje vastgeschroefd dienen te worden. Helaas is manlief herstellende van een flinke verkoudheid, dus ik zal zelf moeten kijken hoe ik dat moet doen. Eigenlijk moeten er ook wat tegels onder en het liefst nog waterpas... zucht.....Morgen is het minder warm, 16 graden, dus dan zal ik eens zien hoe ik dat aan ga pakken. Hopelijk hebben ze bij de volkstuin een grondboor, want met de spa zal het een flinke klus zijn. En ik heb een stapel tegels gezien, eens vragen of ik er daar een paar van mag gebruiken. Gelukkig is er de komende dagen weinig wind, want ik betwijfel of ik dat deze week allemaal voor elkaar krijg.

Vanmiddag had ik een appelcake meegenomen voor bij de koffie, als dank voor het verhuizen van het huisje. Dit viel in goede aarde :)

Nog steeds geen onkruid gewied....morgen moet ik echt wat eraan gaan doen!

En ik heb de eerste bloem gezien aan mijn aardbeien! Volgende week een net erover doen. Ik ben dol op aardbeien, maar vogels ook. Vorig jaar had ik aardbeien in een pot, maar ik heb niet 1 aardbei kunnen eten.

De broccoli in de koude bak is bijna zover gegroeid dat ze geplant kunnen worden. Ik heb 8 plantjes en ik ben van plan om iedere 4 weken een batch van 8-10 plantjes te planten, zodat niet alles tegelijk komt.

Deze week wil ik nog een rijtje wortelen zaaien, winterwortelen, pepermunt, maggiplant en bieslook.

Zo blijven we lekker bezig!

3 opmerkingen:

Ashleigh zei

Mooi cakeje. Mag ik een stukje? :)

Congratulations on the strawberry blossom! Soon there will be berries :)

Ash

Vertine zei

natuurlijk, anders eet ik het zelf maar op.....

edelweiss zei

wow ik ben in de wolken van deze blog - ik had nog geen tijd tot nu toe, doch ga het nu onder de favorieten zetten om vaak te kijken naar de vorderingen hoor - ben benieuwd of je vruchtjes zult krijgen hoor, zal wel. Bij ons begint ook alles te bloeien en te groeien, leuk is dat hé

Blogarchief