09 april 2007

spinazie en wortels zijn opgekomen!

vorige week hebben wij het 2e deel van de aardappels gepoot. Het is een late aardappel, Texla. Deze is resistent tegen allerlei vervelende plagen en ziekten. Aangezien ik biologisch wil tuinieren, klinkt dat dus heel goed.
Aardappels nemen alleen veel meer ruimte in dan ik dacht. Ongeveer een derde van de tuin wordt nu in beslag genomen en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Ik denk dat ik volgend jaar geen vroege zet, of maar de helft. Of misschien heb ik een grotere tuin nodig.....



Het eerste rijtje wortels begint op te komen, maar ook het onkruid... En de spinazie begint ook te groeien.











Gisteren, eerste paasdag, ben ik even water gaan geven. Het is prachtig voorjaarsweer, maar het heeft al zeker 2 weken niet geregend, en ook de komende week wordt er geen regen voorspeld. Dat is niet goed voor het zaaigoed, maar wel lekker paasweer en aangezien mijn kinderen een hele week paasvakantie hebben, vind ik het heerlijk. Na de paasvakantie ga ik wieden, echt waar!


1 opmerking:

Ashleigh zei

Your carrots and spinach look great! I am just about to go to my garden to plant some strawberries and plant out some sweet peas (lathyrus).

I was very disappointed with the germination rate of the lathyrus. Even after doing everything to ensure they germinated I still got a very poor rate. I suppose it's ok though, I have ten seedlings. I've just set another container out with another lot of seeds to 'voorkiem'.

Blogarchief