26 april 2007

de zon schijnt en schijnt en schijnt en........

geen druppel regenwater is voorlopig in zicht. Vandaag heb ik dus weer gesproeid. De brocoli had zich goed hersteld van het verplanten.





Ik heb bij 1 aardbeienbak het vogelnet geinstalleerd. In die bak heb ik ook stro onder de aardbeien gedaan. Dit zou moeten zorgen voor minder onkruid en schonere aardbeien. Het $#%%$!!-spul raakt verstrikt in het vogelnet dus ik ga het bij de andere bak niet doen. Kijken wat beter werkt. Misschien werkt het fantastisch voor handige mensen, maar op dat gebied scoor ik geen hoge punten :(. Ik had geen tijd meer om het andere vogelnet te installeren. Morgen.





De nieuwe brocoli-zaailingen zijn gekiemd en staan nu in de koude bak. De resterende 3 tomatenplantjes heb ik verplant van de stekbakjes naar potjes. Die staan nog steeds in de vensterbank van een raam op het zuiden.

4 opmerkingen:

Ashleigh zei

Oh! You have straw! Where did you get it from? I've been told there is only one tuincentrum in our area that stocks it. Was it expensive?

Now that it's about to rain I really need it for my strawberries!

Vertine zei

it was the packing material of something I ordered. so basically free. But I think you can buy straw in small packages in places where they sell animalfood, for the cages of rabbits.

Plantaardig zei

Hallo Vertine
zowat een maand geleden kwam ik op jou blog terecht en ondertussen is er al heel wat veranderd.
Op die manier wordt ik weer aan herinnerd dat het helemaal niet makkelijk is om al nieuweling te starten. Maar dat lukt goed hé, zo met de hulp van jou buren.
BTW, dat is geen stro hoor dat jij gebruikt maar houtkrullen. Echt stro zou veel minder verstrikken in de netten en zou ook makkelijker te verspreiden zijn. Het is ook veel korter waardoor je het makkelijker bij de plantjes kan aanbrengen

Vertine zei

aha! weer wat bijgeleerd! dat is natuurlijk het leuke van een nieuwe hobby, er is zoveel nieuws te leren :)

Blogarchief