24 mei 2007

hoeveel kost een tuinhuisje?

Anderhalve maand geleden werd me een tuinhuisje aangeboden. Op de een of andere manier liep ik de gulle gever telkens mis, maar nu is het er toch van gekomen: de tegenprestatie. In mijn bak-repertoire heb ik de hollandse appeltaart, een chocoladetaart en speciale taarten met marsepein. De appeltaart is favoriet bij mijn familie. Maar het is een chocoladetaart geworden. Luchtige biscuittaart gevuld met speciale botercreme en kersen, overgoten met een dikke laag ganache en versierd met witte chocolade.


Vanavond ga ik hem even langs brengen. Ik hoop dat hij hem lekker vindt. Ik heb in ieder geval vanmiddag veel te veel gesnoept van de botercreme en de ganache.....

3 opmerkingen:

Ashleigh zei

Ok, that is definitely a cake worthy of a tuinhuisje! If I had a tuinhuisje I would carry it around and give it to you just to have a cake like that!

robbeekmans zei

hi, je vroeg hoe ik dat met die emmers doe? ik haal de hele bodem eruit. duw ze een stukje in de grond en zo blijft het water beter bij de plant, het onkruid beter weg en ook het ongedierte is meer weg. ik heb het van enkele oudgediende geleerd, en vind het een super oplossing.

ik ga zodadelijk je blog 's ff lezen maar de foto's zien er mooi uit...en aardbeien blijven altijd moeilijk, ik ben wel tevreden over het ras dat ik heb, maar weet dat er zoetere zijn. als je een stek wil mag je van mj langs komen. het is een uurtje rijden vanaf roosendaal.

succes met je tuin.
groetjes
rob

Vertine zei

rob, dat is inderdaad een goed idee, ik heb regelmatig dat soort emmers van de sligro. Vanaf nu ga ik ze bewaren!

voor de aardbeien ga ik kijken of ik in augustus wat lambada of darselect kan proeven.Dat schijnen hele zoete aardbeien te zijn.

De meeste collega-tuinders die ik het heb gevraagd weten inderdaad niet wat voor soort ze hebben, omdat ze ze weer vani iemand anders hebben gekregen...

Blogarchief