04 november 2007

moestuin bij het huis

Naast het huis heb ik nu een kleine moestuin en manlief heeft het gelijk goed aangepakt: 15 bedden heb ik nu van ongeveer 3.00 x 1.20 m, waarom heen stenen paadjes lopen. Het ziet er echt mooi uit, ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Ik heb in juli en augustus nog wat dingen geplant, toen de eerste bedden "opgeleverd"werden. We hebben anderhalf maaltje spinazie ervan gehad, de chinese kool begon veelbelovend, totdat de slakken het ontdekten en nu heb ik nog 1 stronk staan. De andijvie had ik opgekweekt in perspotjes en daarna met potje en al de grond in. Dat was geen goed idee, als het regende leek het of die potjes afgevuurd werden en vond ik ze tot 2 meter verder terug. 1 krop staat er nu nog. De prei was te laat de grond in gegaan en is potlooddik gebleven. Vandaag eruit gehaald en koppig als ik ben, in de spaghettisaus verwerkt.

Volgend jaar zal het beter gaan!

Geen opmerkingen:

Blogarchief